EPISODE 3: New Patron!
Nature MUSEum | 2 films: Packed, 30:00, Pact, 1:00:08

New Patron!


 


WATCH: Packed [30:00]
WATCH: Pact [1:00:08]



︎









EPISODE 3: New Patron!
Nature MUSEum | 2 films: Packed, 30:00,
Pact, 1:00:08

New Patron!


 


WATCH: Packed [30:00]
WATCH: Pact [1:00:08]



︎






BACK TO MAP 



הימים משונים ומערערים על תפיסה כרונולוגית, אבל אנו מטפסים במעלה הגבעה של שייח׳ מוניס. גופינו הלומי החרדה, מושלכים לקפסולה, לא מסוגלים להכחיש את הסמכות המכוננת של מטאפורת הטבע - ״האח, פטרון חדש!״ עם זאת, אנחנו זוכרים שטבע הוא רק מטאפורה, פעם מחלה, פעם אלוהים, פעם חממה. במוזה-און הטבע מתחיל טיפוסינו הארוך חזרה לתרבות, לפגוש במה שנשאר ממנה. שם ניסינו להתקיים כאווטארים בסיפור האזהרה על אודות ההיסטוריה הטבעית של האדם. עלייתנו זו לרגל, צריכה לכפר על עמדתנו הייחודית כאמני-הגוף, זן כמעט נכחד אבל לפחות כזה שלא ניתן ללכוד.

הלהקה ארזה ברית (the pack packed a pact) לאצור את ההישרדות, לשמור עליה, לחגוג את עצבותה. הישרדות ויופי חברות טובות שוב. הלאה, הלאה, בין פוחלצים שסובבים אותנו והנחיות איך להציל את האוקיינוס, אנו זוחלים אחרי זלמה, המדריכה המיתולוגית שלנו במוזיאונים השונים לאסונות טבע. אנו מתמידים בתשוקתנו להיות מיקרו-פסלים ולייצר טקסים טלפתיים לקראת הטרנספורמציה הממשמשת לבוא. כעת, האשמה של התרבות על אודות אכזריותה הטבעית היא המצפן לאוריינטציה במרחב המחיה החדש שלנו. הופענו בית ספר לכוריאוגרפיה כשרקדנו את המציאות של ההתלהקות. התמסרנו לחקירה של כלכלת היצירה כאשר כל אחד נתן את ליבו כבן לוויה (companion) לשבריריותנו המשותפת. 

CREDITS







הימים משונים ומערערים על תפיסה כרונולוגית, אבל אנו מטפסים במעלה הגבעה של שייח׳ מוניס. גופינו הלומי החרדה, מושלכים לקפסולה, לא מסוגלים להכחיש את הסמכות המכוננת של מטאפורת הטבע - ״האח, פטרון חדש!״ עם זאת, אנחנו זוכרים שטבע הוא רק מטאפורה, פעם מחלה, פעם אלוהים, פעם חממה. במוזה-און הטבע מתחיל טיפוסינו הארוך חזרה לתרבות, לפגוש במה שנשאר ממנה. שם ניסינו להתקיים כאווטארים בסיפור האזהרה על אודות ההיסטוריה הטבעית של האדם. עלייתנו זו לרגל, צריכה לכפר על עמדתנו הייחודית כאמני-הגוף, זן כמעט נכחד אבל לפחות כזה שלא ניתן ללכוד.

הלהקה ארזה ברית (the pack packed a pact) לאצור את ההישרדות, לשמור עליה, לחגוג את עצבותה. הישרדות ויופי חברות טובות שוב. הלאה, הלאה, בין פוחלצים שסובבים אותנו והנחיות איך להציל את האוקיינוס, אנו זוחלים אחרי זלמה, המדריכה המיתולוגית שלנו במוזיאונים השונים לאסונות טבע. אנו מתמידים בתשוקתנו להיות מיקרו-פסלים ולייצר טקסים טלפתיים לקראת הטרנספורמציה הממשמשת לבוא. כעת, האשמה של התרבות על אודות אכזריותה הטבעית היא המצפן לאוריינטציה במרחב המחיה החדש שלנו. הופענו בית ספר לכוריאוגרפיה כשרקדנו את המציאות של ההתלהקות. התמסרנו לחקירה של כלכלת היצירה כאשר כל אחד נתן את ליבו כבן לוויה (companion) לשבריריותנו המשותפת. 



The times are strange and defy chronological perception, and we go up the hill of Al-Shaykh Muwannis. Our angst-ridden bodies, thrown into the capsule, unable to deny the constituting authority of the metaphor of nature – hoorah, a new patron! And yet, we remember that nature is only a metaphor, sometimes an illness, sometimes a god, sometimes a greenhouse. In the Nature MUSEum hakahaLahakah begins the long climb back to culture, to meet what remains of it. There we try to exist as avatars in the cautionary tale of the natural history of man. Our pilgrimage, which must atone for our unique position as artists-of-the-body, those who are almost extinct but at least who will not allow themselves to be captured.

The pack packed a pact to curate survival, to protect it, to celebrate its sadness. Survival and beauty are once again good friends. Further, Further, surrounded by stuffed animals and guided by instructions for saving the ocean, we crawl after Zelma, our mythological guide in the various museums of natural disasters. We persist in our desire to be micro-sculptures and generate telepathic ceremonies for our impending transformation. Now, culture’s guilt regarding its natural ruthlessness is a compass for orienteering in our new habitat. We performed a school of choreography as we danced the reality of becoming a company. We devoted ourselves to investigating the economy of creation, as each one of us gave his heart over as a companion to our mutual fragility.



Packed

By Bosmat Nossan

Dance and Co-creators: Ido Barak, Dror Birger, Tamar Even Chen, Shay Kukui, Roni Rahamim, Michiru Shin, Amit Tina

Cinematography & Video Editing:
Noa Simhayof Shahaf

Producer: Noa Lembersky

Still Photographer: Anna Semenova

Thanks: Yoel Danilof, Saar Harari, Tom Lembersky, Kobi Swissa, Matan Daskal,
Guy Hayout

*

Pact

A Choreography by hakahaLahakah

Cinematography and Video Editing:
Noa Simhayof Shahaf

Choreography and Dance: Tamar Even Chen, Hila Gluskinos, Yuli Kovbasnian, Kobi Swissa, Amit Tina, Yael Weiss, Shay Kukui, Ido Barak, Dror Birger, Ido Feder

Concept: Ido Feder

Score: Ido Feder & Hila Gluskinos

Scared Dances Teacher: Smadar Yaaron

Original Music: Alien iPhone, written by Hila Gluskinos, produced by Haim Vitali Cohen People Say Tomorrow, written by Hila Gluskinos, produced by Haim Vitali Cohen

Sound Mix: Daniel Slabosky

Venue: The Steinhardt Museum of Natural History, Tel Aviv

Thanks to: Alon Sapan, Aleksandra Katsnelson, Shuki Bracha, and all The Steinhardt Museum of Natural History staff we have interrupted or intrigued, and of course to Edna & Jon Feder for the car

Choreographies:

Further, Further
With Zelma of Smadar Yaaron and hakahaLahakah
By Ido Feder & hakahaLahakah

The Bard of Hila Gluskinos

Tortoise Beetle by Yuli Kovbasnian
Dance: Yuli Kovbasnian, Kobi Swissa,
Yael Weiss
Music: Valerie by The Weeknd (Vladish Edit), Crazy In Love (Fifty Shades of Grey REMIX) by Carlo Montagnese, Abel Tesfaye, Martin Daniel Mckinney, Beyonce, Fever - Cooley, by Rich Harrison, Madonna

Work in Nature Museum by Yael Weiss
Ceremony by Ido Feder with Yael Weiss & hakahaLahakah

Thou by Kobi Swissa
Scenography, Clothes: Kobi Swissa
Sound: Mina Tomic
Dance: Tamar Even Chen, Amit Tina,
Kobi Swissa